Sonntag, 17. April 2011

WIP



Das wird einmal mein Schnirkelschneckenquilt. Mittlerweile ist er fast fertig. Ich muss nur noch die beiden letzten Reihen annähen. Im Original heißt das Muster snail trail, also Schneckenpfad. Ich habe im Internet ein Foto eines snailtrailquilts gesehen und einfach losgelegt. Es ist ziemlich einfach, bloß Quadrate und halbierte Quadrate, aber ziemlich effektvoll, wie ich finde.


This is going to be my "Schnirkelschneckenquilt". It is almost finished. I just have to add the last two rows. "Schnirkelschnecke" is the german name for a certain a class of snails. I named the quilt this way because the traditional pattern is called snail trail. According to wikipedia there is no specific name for "Schnirkelschnecke" in english, just the latin helicidae. Anyways... I like the german word, sounds cute to me. I found a picture of a snail trail quilt on the internet and just started. It´s easy, just HST and some squares, but with a striking effect.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!