Donnerstag, 3. November 2011

Ostseequilt [Baltic sea Quilt]

Wodurch werdet ihr inspiriert?
Meine Inspiration für Quiltfarben kommen sehr oft aus der Natur. Himmelblau, zartes hellgrau, Sand, grasgrün, cremeweiß. Ich liebe den Norden und die Ostsee. Leider ist sie so weit weg.

Where do you get your inspiration from?
I am often inspired by nature for quiltcolors. For this quilt it was skyblue, light grey, sand, grass-green, offwhite. I love the north and the baltic sea. Too bad that it is so far away.



Blau, noch mehr blau, verschiedene Grünschattierungen, sand und beige.
Blue, more blue, green, sand, beige.

Ausgangspunkt war ein Tilda-Quilt aus einem Buch von Tone Finnanger. Der Ausgangsquilt hat mehr Herzchen, mehr "home sweet home" Aufschriften und definitiv mehr rosa. Viel mehr rosa! Meine Variante hat dafür zwei gestickte Blumenwiesen (mit Käfern), ein Segelboot und einen Leuchtturm. Die Häuser erinnerten mich an Strandhäuschen, die Farben wurden in Erinnerung an zwei Urlaube an der Ostsee gewählt.


The original pattern was a quilt from Tone Finnanger´s book. The original quilt is lovely but more girly, much more pink, more sweet little hearts, more "home sweet home" embroidery. Instead of all those hearts and pink my quilt has two flowering meadows with beetles, a sailing boat and a lighthouse. The colors were chosen after a vacation at the baltic sea . This quilt is more me.




Ich verwendete einige neue Stoffe, aber auch alte Bettwäsche von meiner Oma, mehrere Hemden meines Vaters und Reste eines Rockes meiner Mutter (für den Leuchtturm). Besides some new fabrics I used two bedsheets from my Grandma, some old shirts of my Dad and scraps from an old skirt of my Mum (for the lighthouse).








Dieser Quilt, den ich schon vor einiger Zeit fertiggestellt habe, gab mir die Möglichkeit, das Applizieren auszuprobieren. Er ist anders als meine übrigen Quilts, denn üblicherweise mag ich ganz grafische Muster und das (mehr oder weniger) exakte Aneinandernähen von Stoffstücken ist auch eher meins. Ich mag diesen Quilt trotzdem sehr und verlinke ihn mit dem Blogger´s Quilt Festival.

This quilt, that I´ve made some time ago, gave me the opportunity to try appliqué. It´s different from my other quilts because usually I like rather grafic designs and enjoy the process of (more or less) accurate piecing. This one has soft lines, wonky (!) houses, bugs and embroidery. Far away from my usual quilting habbits. I still enjoyed to make it and like this quilt a lot. I´ll link it to the Blogger´s quilt festival.



Amy'sCreativeSide

Kommentare:

  1. E' molto carina, sa di estate, caldo, mare.
    Ciao

    AntwortenLöschen
  2. Your quilt captures the inspiration in your photos perfectly--like magic. I like this one even better than the snail's trail. The little flowers are darling.

    AntwortenLöschen
  3. I love your inspiration photos and the quilt turned out great. I love the overall colour combination and how the touch of red from the lighthouse adds to it.

    AntwortenLöschen
  4. Oh I love it! The colors are so calm and makes me want to go buy a beach house and decorate it with quilts like that!!

    AntwortenLöschen
  5. What a gorgeous quilt. I love the colours and the scenery where you took the pictures. Thank you also for the lovely comment on my Blogger's Quilt Festival Quilt :)

    AntwortenLöschen
  6. The quilt is gorgeous. I love the sea too.

    AntwortenLöschen
  7. wow! Beautiful inspiration and a beautiful quilt!

    AntwortenLöschen
  8. Thanks for your sweet comments about my pumpkins...I was trying to make them realistic...some short and fat, some tall and skinny. The polka dots were just the right finishing touch. Thanks!

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!