Mittwoch, 4. Januar 2012

Neues Jahr - neue Projekte [new year - new projects]

Ein kleines neues Projekt, das sich leicht nebenher abends auf dem Sofa nähen lässt, wenn ich zu müde bin, mich noch an die Nähmaschine zu setzen. Ich habe beschlossen, mir dabei Zeit zu lassen, es ist für nichts Spezielles gedacht und ich lasse mich überraschen was es wird, ein Polster, ein Sitzkissen oder gar ein Quilt? Wir werden sehen. Ich genieße jedenfalls das Nähen der minifuzzikleinen Stiche mit der Hand und die exakten geometrischen Formen.


A new little project, which can be easily sewn while sitting on the sofa in the evenings. I decided to take my time with this one. I don´t have a special occasion or purpose for this project in mind and haven´t decided what it is going to be. A pillow, a floor cushion or even a quilt? We will see. In while I enjoy to sew this teenytiny stiches by hand and the satisfaction of the sharp geometrical forms.




Erinnert ihr euch noch an die Barbarazweige? Pünktlich zum neuen Jahr begannen sie zu blühen. Was für ein wunderschönes Symbol für einen Neustart! Do you remember the St. Barbara´s branches? They startet to bloom just in time for New Year´s eve. What a beautiful symbol for a new start!







Because this idea is so nice too I´ll link up with


Small Blog Meet


Kommentare:

  1. How long does it take a piece one of the stars? They look very pretty!

    AntwortenLöschen
  2. 1 star= 1 movie. I´m not so fast so I think it will rather become a pillow or floor cushion :-)

    AntwortenLöschen
  3. Oh, that does take some time, but very pretty nonetheless!

    AntwortenLöschen
  4. the branches blooming are beautiful! what a lovely symbol for your new year.

    AntwortenLöschen
  5. Hi and thanks for your lovely comment and for stopping by to my blog.
    I have discovered your wonderful blog and your projects ^__^

    I love your stars ... me I'm going to do my hexies and I understand 1 star=1movie ^__*

    Yes we have the same taste for colour fabrics!!!!
    And other things we love looks like very similar.I'm very happy to meet you!!!

    Do you live in Germany?

    Have a great week ^__*
    Hugs

    AntwortenLöschen
  6. Austria !!!!!

    I live in Trieste and many years ago my hubby and me went to Austria every week.
    Beautiful journeys ... and a special place for us ... Vienna ... what a magic travel ...

    Ok I'm dreaming on .... I had to prepare the lunch for my kiddos ^__^

    AntwortenLöschen
  7. Oh, meine Zweige blühen noch nicht, aber fast ;)
    Ich bins chon gespannt, was du im neuen Jahr alles aus den wunderschönen Stöffchen zaubern wirst!! Alles Liebe. maria

    AntwortenLöschen
  8. Maria, ich glaube es war im Spätherbst wohl nicht kalt genug für die Zweige, die haben bei uns auch deutlich länger gebraucht, als in den Jahren davor. Was die neuen Projekte betrifft- ich muss mich etwas am Riemen reißen, damit ich erst einiges fertigstelle, bevor ich zuviel Neues starte :-)

    AntwortenLöschen
  9. Popped over from Lily's quilts. Beautiful little stars. Sehr schon! Keine umlaut in Englisher keyboard!

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!