Dienstag, 10. Januar 2012

Scrap attack!!

Am Wochenende sortierte ich durch meine Stoffschnippsel, das kam bis jetzt dabei raus und freut mich (die Blocks kleben nun an meiner Designwall, es fehlen dazwischen noch ein paar Farben). Alle Stoffe sind aus dem vorhandenen Vorrat, nichts wurde extra dazugekauft:
Last weekend I sorted my scraps. That´s what I came up with -it´s now on my design wall and there are still some blocks missing- but I like it so far. It´s entirely from my scrap basket:






Es ist ein einfaches ineinandergreifendes Muster aus den traditionellen "Greek Cross"-Blocks. Ich muss noch ein paar Plus (Plusse? Nö. Nicht wirklich. Pluszeichen!) nähen, vielleicht auch einen Rand. Dann überlege ich mir, was ich mit diesem Quilt mache. Vielleicht mag ihn das Schwesterchen? Lauter "rote Kreuze" (und blaue, violette und gelbe und grüne) für angehende Mediziner? Dieser oder ein ähnlicher Quilt wäre vielleicht auch ein passendes Hochzeitsgeschenk für die Cousine des Mannes, eine angehende Pastorin. So viele Möglichkeiten. ♥ Es hat etwas zutiefst Befriedigendes, mit dem Vorhandenen zu arbeiten, mit den Reststücken anderer Quilts, mit alten Hemden, Vorhängen. Aus dem "Abfall" etwas Schönes, Neues schaffen.



It´s a simple tesselating pattern out of the traditional "Greek Cross"- Blocks. I need to sew some more plus-blocks, maybe a frame. Then I will decide what to do with this quilt. Maybe my sister likes it? Some red (and blue and green) crosses could be nice for aspiring medical students? This or a similar quilt could also be a adequate wedding present for the man´s cousin, a prospective woman minister. What do you think? So many possibilities. ♥ There is something deeply satisfying to work with what you have, with scraps from other quilts, tiny pieces from the stash, old men´s shirts, curtains, bed linen. To make something new and shiny out of "garbage". Yeah for scraps!



Scrap Attack Quilt-Along

Kommentare:

  1. Wow, it looks so great! It reminds me of the Sparkle Punch quilt I just saw on Oh Fransson. I also like how there's one patterned cross the rest (at least on my monitor) look pretty solid. Very pretty!

    AntwortenLöschen
  2. Hi Jamie, in fact all the fabrics of the crosses are patterned but the patterns are very light because I used my -usual- polka dots and traditional costume fabrics. On the outer corners I could use some of the scraps that you have sent me in summer from your greek cross quilt. I´ll show you next time. (I haven´t touched/aka cut the other fabrics you had sent me yet. But sometimes I just take them out of their box to look at them.)

    AntwortenLöschen
  3. It's looking very nice. I like the negative space.

    AntwortenLöschen
  4. Wow. Ich staune immer wieder, was "Quilt" alles bedeuten kann. So unglaublich viele Muster, Stoffe, Kombinationen... sind möglich.
    Bin gespannt auf das, was du dann letztlich draus machen wirst :)
    Alles Liebe. maria

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!