Samstag, 7. April 2012

Retropolster [retropillow]

Polsterhülle -vor dem Bügeln *g* /pillow cover -before ironing *lol*

Am letzten Wochenende habe ich ein wenig mit dem alten Schulzirkel experimentiert. Ziel war ein Polster für meinen Sessel in Türkis und Petrol, gerne mit ein wenig Retrotouch.

Last weekend I experimented a little bit with my old school compass. My goal was a pillow for my chair in aqua and teal with a touch of retrofeeling.



Nach selbstangefertigten Schablonen habe ich Stoff auf die einzelnen Kreissegmente geheftet und diese anschließend mit der Hand zusammengenäht.

I have made some templates, basted fabric in different shades of teal and aqua and sewed them together.

die Vorderseite nach dem Heften/ the front after basting
 Ja. Retro. Mir gefällt´s. :-)
In den nächsten Tagen werden wir Verwandte nah und fern besuchen, Eier verstecken und viel essen, deshalb jetzt schon: FROHE OSTERN!

Yep. Retro. I like it. :-) In the next days we will visit relatives, hide eggs, eat too much easter food and chocolate easter bunnies and therefor I´d like to say already: HAPPY EASTER!

Kommentare:

  1. Ooh, I love the retro blues, too! So cute. Have lots of fun and eat lots of chocolate celebrating Easter with your family! xo

    AntwortenLöschen
  2. The blues are so pretty together and it's definitely retro looking! Have a happy Easter! I enjoyed your polka dot eggs.

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!