Montag, 30. Juli 2012

iiiiih [yuck- the one with the ugliest block]

Die Mitbewohnerin vom Schwesterchen hat das gemeinsame WG-Wohnzimmer in "indischen" Farben eingerichtet, mangogelb, orange, rot, ein wenig pink und violett. Das sind so ganz und gar nicht meine Farben, aber dort sehen sie sehr hübsch und wohnlich aus. Ich wollte den Mädels gerne einen passenden Polster fürs weiße Sofa nähen. Das kam dabei raus:
Lil´sister´s flatmate decorated their living room in indian colors, mango, orange, red, a little hot pink and purple. These are so not my home decor colors but there they look good and homelike. I wanted to make a matching pillow for the girls´white sofa, another twister block. That´s what I came up with:


the ugliest block ever

*igitt* Das ist wohl das Häßlichste, was ich in letzter Zeit genäht habe! Weil ich keinen Stoff verschwenden mag, werde ich es wohl tief in irgendeeiner Schachtel mit WIPs vergraben, bis mir einfällt, was ich damit mache, ich kann es gar nicht ansehen. Tja, manchmal klappt´s eben, manchmal nicht. :-P Was macht ihr mit kreativen Fehlschlägen?
*yuck*That´s probably the ugliest block I ever made.  The purple is not shown right on this pic. These colors just don´t work together. It´s so ugly that I can´t stand to look at it. I hate to waste fabric so I won´t throw it in the pin but I´ll bury it deep in one of my WIP boxes. Sometimes it works. Sometimes it doesn´t, right? :-P What do you do with creative failures?

Kommentare:

  1. Well it is not the ugliest block I've ever seen! I think it looks pretty and I even enlarged the photo to see it better. Maybe in a few days it will look better?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. No, I´m afraid,it won´t look better in a few days. I should better give it up for adoption, is anyone interested? ;-) It´s not the style, I´m ok with the twister block, it´s the color combo that I dislike. Purple, yellow, red and pink. I should have mixed in some white...or left out the yellow...or... live and learn, hm.

      Löschen
    2. Well, what if you put a bright purply-pink and white striped border on it? And then black or navy (whatever the exact color is in the bottom left) for the binding? I think that would be one good looking pillow. Personally.

      Löschen
  2. Ich finde den gar nicht so hässlich - ja, es ist Geschmacksache... ;) trotzdem!

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!