Sonntag, 12. August 2012

Starbabyquilt

Jetzt, wo der Babyquilt bei den Empfängern angelangt ist, kann ich euch ja ein paar Fotos zeigen.
Now that the babyquilt arrived in it´s new home, I can show you some pictures.

 Ich habe für die Sterne und die Hintergründe verschiedene Leinentöne und Blau-, Türkis und Grüntöne verwendet. I used different shades of blue, aqua, green and chartreuse for the stars and different shades of linen for the backgrounds.

Nach dem Waschen sieht man deutlich, dass Leinen edel knittert. Ahem.
Linen crinkles after washing, but let´s decide it´s supposed to be that way.

Zum ersten Mal habe ich das Binding mit der Maschine angenäht, damit es ein wenig haltbarer ist, falls das neue Baby dran kauen will ;-)
It´s the first time I tried to sew a binding by machine to make it more durable  in case the new baby wants to chew on the corners ;-)

Kommentare:

  1. This is one of my favorite baby quilts ever! I love the colors and especially the backing. I think the linen gives it a soft homemade look. How was machine attaching the binding? It looks great!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! :-)
      Machine attaching the binding was a bit challenging but I guess it will be easier the more I do it. Actually I enjoy the process of finishing the binding by hand.

      Löschen
    2. Yes that is how I do it. The first ones looked less than stellar but now it looks nearly perfect after so many practices. I must have been channeling your inner thoughts when I chose my fabrics for my baby quilt.

      Löschen
  2. Ooooh, ist der schön! Ich bin ja ein großer Fan von Leinen in Verbindung mit bunten Stoffen (auch wenn mich Leinen regelmäßig wahnsinnig werden lässt beim Verarbeiten *Augenroll*)...und das Sternchenbinding...hach!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke Dir!
      Oh ja, Leinen tendiert beim Nähen dazu, in alle Richtungen davonzuflutschen und auszufransen, zum Mäusemelken! ;-)

      Löschen
  3. Definitely supposed to be crinkly. They're more snuggly that way :-)

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!