Sonntag, 15. Juni 2014

Dank Conchita... [thanks to Conchita...]

Für eine Freundin, die in Kürze ihr Baby erwartet, habe ich einen Babyquilt in Arbeit. 
I´m working on a babyquilt for a friend of mine who is expecting her baby soon.

on my design wall, not all triangles are sewn together already

Die Farben sind Lieblingsfarben meiner Freundin und auch die Farben ihrer Grafikagentur. Dass mir die Farben auch gut gefallen, war kein Nachteil, denn so konnte ich in meinem Stoffundus aus dem Vollen schöpfen. Ihr Baby ist aller Voraussicht nach ein Mädchen, aber Mädchen müssen ja nicht zwangsläufig von Tag 1 an in rosa-lila gepackt werden. ;-)
Aqua, teal and green are colors she likes and those are also the colors of her grafic design agency. I also wanted to incorporate the owl fabric that she liked a lot when I made a tote bag for her agency compagnion. It didn´t hurt either that I love those colors too so I could just dig in my stash. Her baby is most certainly a girl, but she agrees that girls don´t have to be wrapped only in pink from day one. ;-)

 

Dank Conchita ging auch das Zuschneiden der vielen unterschiedlichen Dreiecke recht schnell. Ich schnitt alle während der Songcontestvorausscheidung zu.
Thanks to Conchita the cutting part of all the different triangles wasn´t boring. I managed to cut them all while watching the semi-finals Eurovision Song Contest.


Ja, der Quilt wird bunt, aber die vielen einfärbigen Stoffe lassen ihn nicht gar zu unruhig werden, finde ich.
Oh yes, this quilt is going to be colorful, but IMHO all the solid fabrics prevent it from being too chaotic.

1 Kommentar:

Ich freue mich über Eure Kommentare!
I love to read your comments!